söndag 21 juni 2015

V 19

 
{ Mandy på rätt håll - bidde ingen magbild idag. Men den är där, jag lovar }


Hello.
 
Nyss hemkommen från Enavallen där vi har "Gå(tt) Mot ALS". Härligt event och initiativ från Enköpingsbor där de samlade in lite pengar till forskningen mot ALS. Det kände som halva Enköping var ute och gick och deltog för en bra sak - det är härligt med en engagerad stad! Tur med vädret hade de också och det gjorde såklart deltagandet lite extra trevligt.

 
Och inte nog med det. Vi har redan kommit in i 19:e graviditetsveckan. Närmar oss 50% och den magiska gränsen som man gärna vill passera för att veta att "nu är det mindre kvar än vad som redan har passerat". Ultraljud väntar i veckan och vi kan knappt bärga oss. Såå galet spännande. Jag mår bättre, är piggare än innan men illamåendet har inte försvunnit helt. Det dyker upp lite titt som tätt men kräkningarna är betydligt färre och det är kalasbra. Jag tror även att jag har börjat känna "Lill-Ove" där inne. Jag kan inte riktigt säga bestämt att det är den lille krabaten som gör konster inuti min mage men nåt är det som fladdrar och cirkulerar runt. Särskilt när jag ska försöka lägga mig till natten för att sova och på morgnarna när man vaknar så där lite för tidigt och vill vända sig och bara somna om på nytt. Ja då är den lille i farten och jag kan inte riktigt komma till ro. Det är bra det att "Lill-Ove" håller mig vaken. Varför vila när man kan gå upp och dra igång med något nytt projekt liksom? Vi har ju en del att stå i här hemma, se bilder. Hö hö.
 
 
Just nu:
Vecka 19 (18+5)
47,1% (132 av 280 dagar) har passerat
148 dagar kvar till BF
 

 
 
Nu ska vi över till grannarna och grilla lite. Gäller att passa på när vädret tillåter. Semesterfeelingen har ju redan kommit också. Nu är det bara en arbetsvecka klar sen blir det Turkey för fulla muggar.
 
KRAM

Inga kommentarer: