söndag 7 juni 2015

V 17

 
 
Ja. Nu går tiden faktiskt ganska fort. Äääntligen känner jag. De första veckorna lunkar ju verkligen fram i snigeltakt. Det kändes ju som att det liksom aldrig skulle bli november. Men nu mina vänner, nu känns det faktiskt lite närmare. Härliga tider! Sommaren är ju här och efter sommaren, vad kommer då? Jo, hösten och månad november med den. Inga konstigheter liksom.
 
 
Just precis idag:
V 17 (16+5)
42,1% av graviditeten har passerat
162 dagar kvar till BF
 
 
Mandy är fortfarande lite småseg och trött. Det finns liksom ingen botten i mig när det kommer till att vila. När klockan börjar närma sig 10.00 så här en söndagsmorgon börjar man liksom fundera - undra om det kommer någon och hälsa på snart eller kan man vila liiiite till? Och ja, i ärlighetens namn har jag inte gjort mig i ordning riktigt än OCH vi har faktiskt haft besök, men det gick ju det också. Jag har liksom viktiga saker att fundera på när jag loungear här i sängen. Jag googlar vagnar, barnsängar och inte minst namn. Och vet ni? (Hett tips på ingång!) Min kära vän Elenor introducerade mig för en namnapp här för någon vecka sedan som bara är såå himlarns bra! Namnkällan. Favvoappen för alla namntokiga. Man kan söka på namn och betydelser. Man kan se hur många som heter just det namnet med just den stavningen och så vidare och så vidare. Man kan även slumpa fram namn och på så sätt få lite tips och idéer på namn man kanske inte funderat på själv. Så sköj. Till och med Patrik botaniserar runt och tycker att Namnkällan är riktigt underhållande och användbar.
 
Men det här med namn är ju bara så kul och känns samtidigt så viktigt. Man vill ju liksom inte bara haspla fram någonting utan det ska ju helst vara lite genomtänkt och fint. Vi, min kära P och jag, har väl hamnat där att det egentligen inte är så svårt med pojknamn utan att det mer är flicknamnen som är svårare. Det för att det finns å himla många bra och fina flicknamn. Man behöver liksom välja en stil och sen hålla sig till den. Och detta kräver lite eftertanke.
 
Om någon har något tips eller annan tanke så hojta till vettja. Jag andas namn just nu och kan prata hur mycket som helst om det.
 
 
Nu ska jag faktiskt sätta lite fart. Det finns lite att pyssla med här hemma - inga undanflykter nu Mandy. Ha det så gott allesammans.
 
KRAM

1 kommentar:

Lena - gott för själen sa...

Skönt att du tycker att det går fort. Det där med namn är ju som sagt viktigt. När du ändå frågar om tips, så kan jag säga att vi tyckte att det var bra att ha ett par alternativ. Sen när den lilla individen tittar ut så är det lättare att välja. För oss blev det solklart.

Kram Lena