tisdag 23 juni 2015

Barnvagnstankar


{ Lite vagnar en dag som idag. Kanske lite trist att se Bugaboo och Joolz, som har varit rätt populära på sistone, men om man ska tro tester, utvärderingar och användande föräldrar är det nog någon av dessa modeller, Bugaboo buffalo och Joolz day, som skulle passa våra behov bäst. Och inte minst Bugaboo´n. I know, allaaa har den, men det beror ju helt enkelt på att den är överlägsen! }




Hej.
 
Just precis idag går vi in i v 20. Tadaa. Förhoppningsvis häften. Ja det där vet man ju inte? Lill-Ove kanske behagar vänta och götta till sig ordentligt, kanske det kanske. Det återstår att se, men vi ställer in oss på BF-datumet hur som och då minsann, då har vi nått mitten nu!
 
Nu över till något super-duper-viktigt och inte minst huur kul som helst - barnvagn. Okej jag erkänner. Det är ju inte riktigt precis så att jag helt ovetandes surfat runt och som ett blankt blad försökt ta in alla olika märken, modeller, färger och former. Nej. Nej. Nej. Man skulle ju mer kunna säga att mina ögon för barnvagnar väcktes när jag för första gången började tänka i banor som att "när jag blir stor vill jag ha en egen familj med ... osv.", ja alltså för sjukt länge sedan. Alltså när Mandy bara var en liten flicka med tankar och drömmar om framtiden. Så att vi starkt funderar på Bugaboo Buffalo är ingen tillfällighet utan ett resultat att noga efterforskning ;) .


 
Tycker att det svarta chassit är så snyggt. Blir lite extra stilrent särskilt om man vill byta färg på suffletten. Det är ju dessutom färg på så mycket annat, filtar, sufflett-gardin, skötväska m.m. Så en black edition ligger i topp just nu.
 



 Vit och grå. Bara så snyggt det också.

 
Sen Joolz. Jag gillar den stilrena designen skarpt. Och hur snyggt är det bara inte med de bruna skinndetaljerna? Det är en riktig fullträff om ni frågar mig. Att man sedan kan byta ut skinndetaljerna i andra tuffa färger är ju ytterligare ett plus. Joolz vagnar är förutom det relativt höga. Det är snyggt och praktiskt. Tanken är att barnen (i sitt delen) ska kunna sitt i vagnen när man är på restaurang eller liknande så kan man använda vagnen som stol och barnet kommer i rätt nivå i förhållande till bordet. Det är verkligen supersmart. Dock har jag hört från vissa mammor att det är lite småknasig vinkel på sittdelen, att barnet har en tendens att sitta lite framåtlutande. Och det känns ju inte helt hundra. Sedan kan det ju säkert vara olika från barn till barn.


 
Men trots snygg design så är nog Joolzen lite för mycket stadsvagn för våra behov. Man får ju inte glömma att jag bor tillsammans med en fd lantis till herre. De små framhjulen är ju inte helt hundra i skog och mark. Så Buffalon, med sina stora rejäla hjul, är nog egentligen den som vi får satsa på. Så jag får helt enkelt njuta av snygga designen när jag möter andra coola stadsmammor promenera på stan. Vad tror ni gott folk? Har ni något klokt tips att tillägga i barnvagnsdiskussionen?
 
Men sammanfattningsvis - visst är det kul med vagnar?!
 
 
Ikväll blir det fika med en granne från GG och lilla mamma. Ja, lite trevligt fika innan jag ska tag i sista nedpackningen av vårt kök. Snart ni, snart för förvaltningen på G. #MotVårtChateau22
 
KRAM

2 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jag är ingen barnvagnsexpert utan utgår bara från bilderna😊
Tycker BB är superfin!
Joolzen är också superfin, men lite tuffare och det kanske är som du säger mer en stadsbarn..?!!

Förstår att du inte blev nå klokare av det🙈men nu vet du iaf vad jag tycker ❤️

Kraam

Anonym sa...

Hej Amanda ��

Först måste jag få säga igen STORT grattis till lilla pyret i magen och hus och ja allt! Så glad för din skull! Jag kommer ihåg den dör tiden när man började kolla vagn och dylikt...eller ja det var väl det första man började tänka på så fort man plussade! Alla dessa magar och nyblivna mammor och Alla olika VAGNAR!! Såå kul med vagnen alltså! Buggaboo är ju riktigt snygga och alla jag känner som har den har varit super nöjda med dom! Vi valde att köpa en Emmaljunga till Ellisen och har varit super nöjda! Stor liggdel med bra utrymme och sittdelen är också stor och ska funka upp till 3-4 år! Men jag förstår att buggaboon och joolzen ligger högt på listan, dom är ju riktigt moderna och snygga ���� det hår blev väl inte heller så mycket hjälp men ville mest in och skriva och gratta igen �� hoppas bi springer på varandra snart och lycka till med renovering och mest av allt Bebisen!!

Stor Kram Amanda Schyll