måndag 15 april 2013

Förnya och förändra


Mitt suddiga fynd. En liten lyktisch!


Att förnya och förändra i sin tillvaro lite är ju alltid skoj. Något som vi bloggare gör rätt ofta, i alla fall om ni frågar mig. Med förnyandet kommer nya ideér och ny inspiration och det säger man väl aldrig nej till? Jag känner att för tillfället bubblar jag av nya ideér och tankar som jag vill förverkliga på momangen. Ja, som att ordna och fixa hemma, lära mig en massa andra bra saker och bli allmänt klokare. Men i all hast och iver behöver man ju lite förnuft och som tur är har jag fått en "gnutta" av den biten också. (Tack mamma och tack pappa). Så, en sak i taget, det säger Mia Thörnblom (mycket klok tjej) så nu ska jag lägga full fokus på att bli helt kry. Det är minsann en prio-etta på den. Sen får det andra komma efter som.


(Och när jag nu pratar om förändring så menar jag så klart förändring kopplat till materiella ting. Familj, vänner och bekanta och allt annat viktigt vill man ju gärna spara och bevara precis som de är. Ingen större förändring där heller.. bara härlig påfyllning!!)


Nu ska jag vila min lilla fot och fundera vidare på livet på en pinne. Det tar lite på krafterna att börja jobba igen, men det gick! Skam den som ger sig. Må så gott vänner.


Kram Amanda



3 kommentarer:

Sofi sa...

Hej hej!

Så mycket bra och igenkännande tankar!
Jag vill också förändra och sprudlar av inspiration till och från, just nu är det mycket trädgård och uteplats tankar:)

Kram på dig

Ekenäsliv sa...

Hej vännen!
Va kul att höra ifrån dig igen.
Nä du, kroppen säger ju ifrån... Säger jag som sitter här i glashuset med frossa och ont i halsen, som säkert beror på att jag kört för hårt med mig själv... Så det gick rakt in det du skrev;-)
Men det är ju också så att familj och vänner är de som fyller på våra depåer när det känns tungt!
Va rädd om dig och din fot!
Kraaam anna

baraetthem sa...

Hej! Dig har jag ju hittat på insta så kul att hitta dig här med:)
Och kan bara hålla med, helst vill man att allt sker nu, helst typ igår, men det är inte alltid klokast. En sak i taget..

Hoppas du kryar på dig!
Kram fredrika