lördag 31 oktober 2015

H A L L

 
{ Vår entré! Välkommen, välkommen. Innanför dörren har vi lagt en stor betongliknande kakelplatta som får agera lite dörrmatta och ta de största smällarna av grus, slask och liknande. Bara älskar att det fanns så pass stora plattor. Gillar att man slipper fogar och den rutiga känslan som blir annars. Det blir ett lite renare intryck så här }



Hej i Lördagsfirandet,
 
Är det Halloween- och Alla Helgonafirande som står på agendan? Ska erkänna att här hemma är det inte mycket till Halloween-piff. Jag laddar (och längtar) till julen istället. Det är lite mer min högtid om man säger så. Det här med att skrämmas och kusliga teman är jag nog lite för svajig för. Blir ju till och med lite smårädd av alla trick-or-treat-barn som kommer och bankar på dörren, står där i mörkret och är utspökade så där läskigt. De är ju så söta egentligen, men lite småläskigt är det ju. Särskilt med masker för ansiktet. Så får man välja - läskig spökparad eller stämningsfullt luciatåg - är valet inte så svårt ;) Hehe.



Det har varit lite tyst här på bloggen några dagar. Jag har inte mått så bra. Har dåligt järnvärde och har varit riktigt sänkt. Men nu har jag fått hjälp - järndropp - som jag ska till sjukhuset och fylla på med jämna mellanrum. Så förhoppningsvis ska det ge snabb effekt! Känns ju viktigt att få lite energi så man är stark och peppad till den kommande förlossningen.
 
 
 
Bjuder på lite hallbilder...

 
{ Äääälskar printet som har hängt med ett tag nu. Känns som jag aldrig kommer att tröttna på denna. Sen gillar jag det kvadratiska måttet. En kul kontrast mot de klassiska 30x40 och 50x70 måtten }
 
Lite tavlor gör verkligen skillnad. Det ger ett färdigt intryck och blir mer ombonat. Tänk att jag förr i tiden - när jag var ung och dum - drog mig för att sätta upptavlor, tänkte att det kanske var dumt om man skulle ångra sig. Inga kul med hål i väggen och så vidare. Så himla dumt! För det blir såå mycket trevligare med lite tavlor.

Men har man en skänk eller likande kan man ju alltid luta tavlorna mot den (som bilderna nedan), det funkar ju också bra om man vill känna in lite innan man slår det definitiva slaget med hammaren. Men det är ju inte alltid man har en möbel i närheten och då är det ju bra att man har blivit äldre och lite klokare - man hamrar på bah!

 
{ Prints härifrån }
 


Ha en fortsatt fin helg allesammans. Ikväll blir det kortspel med grannarna för vår del! Ta hand om er.
 
KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Har aldrig kommenterat här förr men nu är jag tvungen �� Måste säga att det blev jättefint med stenskivan innanför dörren. Så roligt att se att ni kör er egna stil. Jättefint gar ert hus blivit. Kram Malin