lördag 19 oktober 2013

LÖRDAG - smart julmistel och mysiga butiker


 
V Ä L K O M N A     H E M     T I L L    M I G



Hej i lördagsfirandet.
 
Här sitter jag bakom skärmen och myser med ett glas äppeljuice. Glammigt värre. Är nyss hemkommen från mysiga Skillinge Gårdsbutik där vi fotat och grejsat inför ett kommande reportage i tidningen. Det är så mysigt att komma ut på landet. Stadsbrutta på landet - just snygg kombo (Y). Och självklart fick jag med mig lite finfina saker hem, dem lovar jag att visa för er senare. Två små julsaker blev det faktiskt.

Och ni vet ju hur jag har tjajat om julen. Jojomensan. Ute i Skillinge där fick man minst sagt lite lagom julkänsla. Granris, mumsiga doftljus och vackra burkar - det är jul det. Jag blir sådär galet julbaksugen också. Vet att man får hejda sig liite men snart klarar jag det inte längre. En sats saffransbiscotti kan man väl baka ut redan nu? Det är ju faktiskt oktober!



{ Mistel - Skillinge Gårdsbutik }


{ Skyline Ljung - Butiken }
 
Och just ja! Idag öppnade Butiken i Enköping och självklart var vi på plats för att spana in. Det fanns mycket fina och stilrena saker och för att jag ska kunna förklara lite hur känslan var så kändes det lite som en Mini-Granit. Ja ni vet, Granit, som har mycket förvaring, pyssel och mysigt i lite ruff stil. Lite så var det. Fint värre.

 
{ Ljusstake Asplund

 
 
Där har ni en liten update om min lördag so far. Nu ska jag försöka piffa till mig och göra mig redo för en helkväll med gamla kollegor. Det är en liten surprise som väntar så klädvalet känns lite extra svårt. Och känner jag M rätt så han hon en tendens att ta ut svängarna... så det får väl bli onepiecen eller nåt ;)


 
Hoppas ni får en trevlig kväll. Och just ja. Final i körslaget ikväll! Heja Team Elisa säger jag bara. Woop woop.
KRAM


1 kommentar:

Lena - gott för själen sa...

Gud vag jag känner mig ouppdaterad! Var ligger Skillinge? Frågade maken, men han visste faktiskt inte. Och den där Butiken har jag missat helt. Hinner aldrig läsa tidigen. Var ligge den?

Kram Lena