onsdag 19 juni 2013

Massa trädgård - håll i er !



Hej.
 
Ja, här bjuds det trädgårdbilder. Idag har idéträdgårdarna invigts. Jag var inte på plats vid själva invigningen men efter att ha hört rykten om hur coolt det var tog jag mig en tur förbi.
 
Alla bilder kommer från den lilla park som görs om och förnyas varje år. Här kommer 2013 års resultat:





Det är riktigt svårt att fånga den fina helheten på bild. Små detaljer i form av stenar, dekorationer mm. gör det lilla extra.
 
♥




Nämen titta, vem har vi där då? Ingen mindre än Mami aka Villa Tretton.
 


Tummen upp för neutrala färger blandat med sten. Så stilrent och fint, me like!
 
 
Nu till en lite mer crazy variant:


{ Rötterna uppåt.. }
 
Kolla in de uppånervända björkarna. Vad tycks?





Och så en liten hustomte såklart }



{ Tid att njuta }
 
Så söt liten pergola (eller vad man kallar det). Tänk när blommorna får växa till sig lite också, så ombonat och mys det kommer bli. Skulle verkligen kunna tänka mig en svart eller vit sådan i min framtida trädgård.



{ Snyggt att mixa och matcha olika färger på växterna. Ger liv och det blir lite intressantare }
 
 
Imorgon är det bara en dag kvar till midsommar! Det är galet, jag som nyss tyckte att det var jul. Och jag som har lovat att stå för sommarmusik från morgon till kväll, bäst att sätta igång nu och göra en schysst spellista. Men jag behöver nog lite hjälp, så hjälp mig gärna, vilken är er bästa sommarlåt? ♥
 
 
Må så gott.
Kram Amanda

6 kommentarer:

anettan sa...

Så mycket fint och fina mamsen....Kram Anette

Helenas enkla vardag sa...

Ha ha vad söta ni är du och mamsen! Läste nyss i hennes blogg om er härliga dag.
kram Helena

Gabriella sa...

Tack för ditt svar om fikonträdet!
Härligt med lite trädgårdsinspiration. Ser så fint i ditt uterum där nedan, mysigt! Och jag röstar för mer härliga outfits=)
Kram

Frederica sa...

Ljuvliga små trädgårdar :))
Men björkarna?! Nä de gillas inte alls. Just trädgård ska ju vara naturlig, och det där var ju bokstavligen upp å ner :P

Bästa sommarlåten är alltid "sommartider" ;) Överhuvudtaget så är gyllene tider sommar.

Kram

Lena - gott för själen sa...

Wow, men shit. Det där måste man ju verkligen besöka. Var ligger det?

Kram Lena

Ekenäsliv sa...

Massor av härlig inspo!!
Hoppas di haft en fin midsommarhelg!
Kram Anna