tisdag 2 april 2013

Söta dofter och hett nagellackborttagningstips


Handlotion, duschkräm, hudlotion och bodybutter fån Åhléns.
 
 
Hej.
 
Det var inte igår. Men mig blir man inte av med så lätt. Jag är inte direkt känd för att ge upp i första taget (höhö). Det här med att ha lite burkar med krämer och andra gosigheter ståendes jämte handfatet är underskattat. Jag har kommit fram till att det är i princip lika mysigt och hemtrevligt som en blomkvast. Mer krämer åt folket!



Tvålpump Lisbeth Dahl från Tre Generationer Inredning.
 



Precis som texten på produkterna lyder doftar de strawberry för fulla muggar. Så sött och somrigt.



Nu till mitt heta tips. (Varning för I-landsproblem, I know men spillerill). Ni vet hur omständigt och bökigt det kan vara att gnugga bort gammalt intorkat nagellack, speciellt om man har målat på några gånger och det är en riktigt stark färg, typ röd (mitt värsta). Det händer att jag riktigt drar mig för att måla på det för att jag i förväg vet hur "jobbigt" det kommer att bli sedan när det ska bort. Känner ni igen er? Man riktigt gnuggar och gnuggar med den lilla padsen och när det sedan är dags att kika om det har lossna något märker man att hela fingret är rödfärgat. Färgen går ju liksom riktigt aldrig bort. Men nu har lösningen kommit! Appo säljer numera denna söta lilla burk som man liksom bara sticker i sitt lilla finger i (eventuellt gnuggar lite mot svampen om man har målat på riktigt många lager) och vips så är det borta. Inge tonade fingrar, inga rester kvar kring nagelbanden. Hur tokbra som helst!

 
Ni borde verkligen testa. Dopp i dopp, sen är det klart ;)
 
Ha det fint.
Kram Amanda

Inga kommentarer: