söndag 21 april 2013

Litet smakprov på valda artprints

 
{ Artprints från Society 6  - foto från Iphonen }



Hej soliga söndag.
 

Våren är här och visst blir man sugen att fixa på altanen/uteplatsen och plantera massa härliga vårblommor? Själv slog jag till på en baotastor vit bellis när jag var på affären, så jag är på gång. Nu gäller det bara att hitta lite andra blommor och kryddor så man kan göra en stor härlig grupp av det. Gillar när det är lite blandat i olika sorter, former och färger men ändå koncentrerat på ett ställe, typ i en stor härlig bytta av något slag.

Ni kanske minns att jag pratade om att jag hade lite art prints på inramning som ska få hänga i vardagsrummet och piffa till väggarna. Och för att ni ska få en lite bättre känsla över vad det är för typ av prints tänkte jag ge er ett litet smakprov. Jag tycker själv att jag har "mognat till" i min inredning och vill bestämt kalla det för konst! För visst låter det vuxet när man kan säga att man har konst på väggarna?



Och ja, det är lite blåa toner i printsen. Snyggt! Jag har börjat gilla det helt huxflux. Kom på mig själv igår med att stå och klämma och känna på en snygg blå/vit kudde från Ceannis hos Tre Generationer på butikens 3- års kalas! Det kanske är på tiden att bli lite "blå" i inredningen, för om jag tänker efter har jag nog typ aldrig ägt någonting blått tidigare. Eller ja, på sig höjd typ en bläckpenna men det kan väl ändå inte räknas som inredningsdetalj? ;)

Så, för att ta upp det blåa i printsen slog jag till på lite härliga korgar i blå/gråa toner när jag var på TG igår, ska visa er så fort det har kommit på plats.
 
 
Nu ska jag ut och njuta av vårsolen!
Kram Amanda

2 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Har också plötsligt snöat in på blått. Har klickat hem en vit/blå Ceannis-kudde från TGI ;-) Kanske var det en sån du klämde på. Visar sen.

Kram Lena

Sofi sa...

Snygga prints!

Ja men jag är också lite sugen på blått o vitt. Har ju blandat in lite turkost nu och det börjar jag faktiskt tröttna på;)

Ha en mysig kväll!

Kram på dig