lördag 23 maj 2015

Details ♥


{ Fotat hemma hos Villa Tretton - Snygga detaljer från Svenskt Tenn, Bestlite och Ellos. Blandning när den är som bäst }


 
Guld värt att få hänga lite hos vänner och familj när det är byggkaos hemma. Får man en liten dos av nystädat, rent och ordning och reda laddas batterierna på och man får ny energi för att ta tag i vårt hem som sakta men säkert växer fram.
 
Precis som typ alla andra har ju även jag fått en crush på Svenskt Tenn grejer. Inte så pass att allt ska vara ST utan mer att blanda in lite detaljer - och då de lite enklare och stilrena grejerna de säljer. Och det ser faktiskt ut som att det blir elefanttapeten i kommande barnrum. Måste bara ta mig för att klicka hem den - angenämt probem.





 
Som ni alla vet börjar det ju närma sig skolavslutnings- och studenttider. Liten Elma  - systeryster - slutar nian så för henne är det dags för avslutningsmiddag och andra skojsigheter. Och ni vet ju hur man är, då vill man ju ha något snyggt och festligt på sig. Och det där är ju inte alltid helt enkelt det där. Elmis har lite beslutsångest och funderar hit och dit men idag tror jag vi hittaden en piffig klänning till åtminstone avslutningsmiddag. Den har sån där ljuvlig korallrosa färg - just loooove it. Och matchande nog har hon köpt en ap-nasjsigt hårband i exakt samma ton. Men även att välja hårband kan ju vara lite klurigt. Dock supersnyggt om ni frågar mig. Särskilt piffigt om man kör enkelt utsläppt hår. Så när jag var och hälsade på passade jag på att testa hårbanden som hon väljer mellan. Så imorgon bjuder jag på en liten hårbandschock! Håll tillgodo.
 
 
Nu middag.
KRAM
 
 
Liten update angående läckan. Jo. Försäkringsbolaget har nu lämnat besked om att de inte går in och ordnar upp det hela. Lite synd. För det har dessutom visat sig att det är en del mögel i rummet. Inte så konstigt när väggen har varit full med vatten sedan den byggdes. Men vi är hoppfulla. Det måste ju åtgärdas så det ska vi göra och förhoppningsvis kan man få liite hjälp ändå. Vi hoppas, hoppas och jobbar för det.

Inga kommentarer: