onsdag 20 november 2013

Bara en massa svammel





God morgon.
 
 
Och välkommen Onsdag. I natt drömde jag om rabattkoder och goodiebags till Vardagslyxet. Jag var lite besviken på mig själv när jag fick inse att det var dags att ge upp för dagen och jag hade kanske 1/3 lappar kvar att skriva. Attans, attans. Jag som hade tänkt plöja igenom alla 200 i ett swich. Den när himlarns Ronaldo distraherade mig. Vi skyller på honom att det tog lite längre tid än vad jag trodde. Så min kvällssyssla efter biorio är ganska uppenbar. Jag tar nya tag och låter pennan glöda (igen).




 
Juste. Ni har väl inte missat att Blondin Bella äntligen har fått sin lilla bäbis. En liten Gillis blev det - sött namn ju. Och lite namntokig som man är försökte man haka på trenden och ge braiga namnförslag till kollegan som ska bli mamma nästa år. Det är inte lätt det där. Att välja namn är ett stort beslut, inte sant? Tänk att personen i fråga ska förknippas med namnet livet ut och dagligen få det upprepat för sig. Det gäller ju att man tänker till och gör ett bra val. Kanske finns en blivande bransch i det där - jag menar folk tar ju hjälp med så mycket annat knasigt, såsom städning, matlagning, inhandlande av mat mm. Så det kanske inte vore så knasigt om jag i framtiden presenterar mig som; "Hello. Amanda här. Jag jobbar som Hitta Bästaste Namnet Till din Bäbis Konsult".
 
Njaa.. inte riktigt va! Men det är en tanke.
 
 
Ha en fortsatt fin dag. Ikväll blir det biorio med F. Preminär för Fatta Eld - är övertaggad.
 
KRAM

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ja, det kanske är en framtida karriär;-)
Min Tyra hette Tyra redan i magen, och så kom hon med stormen Gudrun 2005 och blev då naturligt "Yra Tyra" :-)
Lycka till med skrivandet!
Själv kurerar jag mig då nån elak bacill tagit min kropp i besittning.
Ha de fint!
Kram Anna

Lena - gott för själen sa...

Haha, vilken affärsidé. Kanske inte så lönsam dock!

Kram Lena

Bakom dörr nr. 11 sa...

En affärsidé att satsa på kanske ;)
Vackra hyacinter.
Önskar dig en mysig lill-lördag.
Kram Pia