lördag 20 juli 2013

Hej från Tivoli


{ Tivoli i Köpenhamn }



Hej från tivolivat!
 
 
Har haft en underbar dag på Tivoli i Köpenhamn. Sol, värme, ledighet, god mat och fina kusiner. Ja, ungefär där har ni min dag i några få ord. En dag i Köpenhamn var helt enkelt ett toppenbra sätt att sparka igång semestern. Woop woop.




{ Allstå kolla här! Det märks att man är i en annan växtzon nu. Lovely. Alla växter är såå mycket mer och överallt ser man buskar av sådant som vi andra, hehe ja i min hemtrakt, har i småkrukor på sommaren. Man blir ju lite smått i extas }
 



För er som ännu inte har varit på Tivoli, det är som att vandra runt i olika världsdelar. Här har vi lite, jaa vad ska man kalla det? Abdudabi/Alladin&Jasmine-style och vänder man ryggen till är det helt plötsligt China Town-style. Härligt och riktigt mysigt att strosa runt där. Så för den som likt mig har börjat bli lite karusellharig med åren erbjuder Tivoli även mycket annat härligt utan att man behöver sätta livet på spel ;)


 
{ Kusinerna Tilde och Tova }
 
Tilde i fokus men Tovisen smög sig så härligt in i bilden från den lilla gågatan på Tivoli.
 
 

Nu hörrni, slush! Mumsfilibabba. Här har vi dagens mest underskattade dryck. Jag skulle minsann inte ha något. Men efter att ha smakat en slurp av den där röran som ALLA gick och höll i förstod jag plötsligt vad jag tackat nej till. Vilken tabbe. Hur läskande är det inte? Det roliga här var att man fick ett jättehögt och smalt glas som man fick blanda slushen i hejvildt. Det blev helt enkelt en dryck i regnbågens alla färger. Och det är ju faktiskt bara is med smak på, inte alls så sött och sliskigt som man skulle kunna tro. Slush är gott, det är dagens sanning.




 Nu blir det lite filmmys innan det är dags att krypa till kojs. Hoppas att ni har haft en fin fredag.
 
Må så gott allesammans.
Kram Amanda


Inga kommentarer: