fredag 4 december 2015

Röda detaljer


{ Röda detaljer i köket. Jag kan inte riktigt låta bli att blanda in lite rött när det är jul. Några små detaljer måste det allt vara, speciellt i köket. Till julhelgen har jag laddat upp med röda ljus också som ska få pryda stormlyktan från Tine K och porslinsljusstaken jag köpte hos från Tre Generationer Inredning. Ni vet såna där fina blanka handstöpta i äkta juleröd färg - mer juligt kan det knappas bli i stearinljusväg }
 
 
 
Hej fredag och andra advents helgen,
 
Ja, visst är det galet? Redan andra advent på g. Det står inte på förrän tomten knackar på vår dörr. Men förutom att vi räknar ner till jul och smått börjar fira in den ska vi fira att vår lilla älskling fyller två veckor imorgon. Älskade lilla Vilma, bara 13 dagar gammal idag, det är ju ännu mera galet. Känns som hon har varit med oss jämt ♥.
 

 
Denna snygga bricka i härlig röd blank färg kommer från Villa Tretton och är en nyhet! Kände att det behövdes en till färgklick för att knyta ihop den "röda"-tråden så brickan blev en snygg sista pusselbit. Det är även så praktiskt att ha en bricka eller fat och samla alla flaskor och oljor som man behöver ha till hands vid matlagningen. Blir lite renare när man ställer ihop allt på en och samma bricka.
 
 
Brickan från Svenskt Tenn fick jag av min snälla mamma i "mamma-present" när Vilma kom.
 
 
Det är riktigt mörkt och murrigt ute idag. Regnet faller ner och det känns inte riktigt som att solen har gått upp alls idag. Man kan nästan se det på ljuset i bilderna också. Det är ett litet dunkel över köket. Så det gäller att lysa upp ordentligt inne så att man får mysa till det ändå.
 
Nu ska jag gå och gosa med min lilla tjej som just vaknat upp efter en liten tupplur. Ha en underbar fredag allesammans. Jag kikar in så fort jag får möjlighet!
 
KRAM

3 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Den passar så bra hemma hos er❤️

Finaste mattan sa...

Hör av dig till oss, du har vunnit en Camilla-skärbräda! : )

Unknown sa...

Åh vad du har det! Och stort stort grattis till er söta dotter! . En riktigt God jul! Kram Pernilla