onsdag 21 oktober 2015

Update - graviditet

 
 
 
Hej Lill-Lördag,
 
Bjuder på en liten preggo- update idag. Var ett tag sedan nu. Och när gravidappen har tickat över 90% känns det plötsligt som att vi nästan är i hamn ♥. Jag har ju mått bättre, kan inte sticka under stolen med det. Men som jag har försökt att förklara tidigare - jag klagar absolut inte och tycker inte det minsta synd om mig själv. Trots världens illamående, kräkningar, värk och kramper skulle jag göra om det igen - Alla Dagar I Veckan, Nemas Problemas.
 
Vi får väl se vad jag säger när allt tillhörande själva graviditen är passerat - men jag tror (starkt) att jag kommer att stå fast vid mitt ord. Man klarar ju det mesta. Och tur är ju det.
 
 
Graviditetsvecka: 37 (36+0)
90,4% av graviditeten har passerat
(253 dagar av 280)
Kalendermånad: 8 
Graviditetsmånad: 10
Trimester: 3
27 dagar kvar till bf
 
 
 
 
Nu blir det en sväng till sjukgymnasten för att se om jag kan få lite bra tips för att underlätta min rygg och höfterna lite. Magen har blivit riktigt stor nu - pang sa det bara. Den är stenhård som typ daggvasen från Svenskt Tenn (eller ja, inte så bubblig i formen då.. men rund, hård och rejäl - ni hajar). Så det är kanske inte så konstigt att det börjar kännas allt mer i kroppen. Nej, nu måste jag rusa!
 
Ha en fortsatt fin dag.
 
KRAM

4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Det förstår jag till fullo, och gnäller gör du verkligen inte.
Miraklet som kommer kommer göra att du rent av glömmer allt du gått igenom innan... Så funkar mammahjärnan;-)
Söt som en karamell är du!
Lycka till hos sjukgymnasten!
Kram Anna

LIVSGLITTER - 25, mamma & änglamamma sa...

Lycka till med det lilla livet i magen <3

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Finaste du❤️🙏

Lena - gott för själen sa...

Du ser verkligen strålande ut!

Skönt att du mår bättre1

Kram Lena