fredag 2 oktober 2015

Tänk att jag hamnat här


{ Två måsten här hemma - Gelly och Heat Lotion - totalt grymma krämer byggda på Aloe Vera som underlättar vardagen på varsina sätt. Gelly (Aloe Veraplantan på tub) ett måste i alla småbarnfamiljer, eller egentligen alla familjer men särskilt när man har barn som får bett, bränner sig eller av någon annan anledning behöver smörja in ett område med den läkande plantan. Heat Lotion ett måste när man är preggad, stel, öm eller har träningsvärk. Masseras in i huden där man är öm och börjar verka på stört. Man riktigt känner hur den jobbar sig in i muskeln för att lena och lindra. Och det är heelt sant, inget hokuspokus }
 
 
 
Hello FRIDAY.
 

Nu var den här, fredagen. Alltid lika välkommen. Men för att återgå till dagsens inlägg. Från mitt hjärta - jag är verkligen inte säljartypen. Och just därför är det så komiskt att jag hamnat där jag är nu. Jag har visserligen alltid älskat temakvällar, träffa goa människor, fika, umgås och kika på en visning av diverse prylar. Alla mys-event är ju huur najs som helst. Ni vet ju själva hur jag gick lös när Lindexbutiken ordnade kundkväll, haha. Det som alltid har känts "jobbigt" i mig med det här med om man själv skulle sälja någonting är det här att man absolut inte vill att någon ska känna sig på-prackad. Ni vet, man köper något som man egentligen tror sig klara sig utan bara för att ställa upp, vara snäll eller för att man känner sig tvungen. Lite som när alla kvarterets barn säljer jultidningar och man redan har köpt men känner att man vill ställa upp för den, den och den med.


Men när det gäller produkterna från Forever Living så har jag själv fått så pass stort ha-begär och jag förvånas fortfarande över hur  b r a  det är med Aloe Vera. Att plantan har en läkande effekt har man ju vetat sedan urminnestider. No Shit. Men för mig har det liksom ändå krävts att jag har behövt att test mig fram - på egen hand - för att övertygas.
 
Och som många säkert vet eller har hört tillhandahåller Forever produkter inom både Wellness, Fitness och Beauty. Och för min egen del är det framförallt Wellness och Beauty som jag har botaniserat i. Ja, för ni vet ju att jag är preggad, så supermycket fitness har det ju inte blivit på senaste tiden. Men däremot har jag kunder som har testat program inom genren med fantastiska resultat - nio dagars ansträngning med hälsosamma val och uppåt 3 kilo minus på vågen. Aloe Vera är grymt både invärtes och utvärtes.
 
Jag ska inte tjöta på allt för mycket om detta nu. Ska ta tag i fredagsmyset istället, P är ju hemma från jobbet nu! Men, om ni har någon fråga eller vill testa någon produkt, tveka inte att höra av er. Återigen, Gellyn den kan jag verkligen starkt rekommendera till alla barnfamiljer. Så fort olyckan är framme, bums på med en klick. Det lindrar klåda och sveda och underlättar läkningen av huden. Min kära mor - Villa Tretton - kan starkt intyga detta. Hon stod häromdagen, som många av oss andra, med plattången i högsta hugg och skulle piffa till sig när hon vips tappar tången som totalt bränner sööönder hennes hud i ett stort V på vänster sida på dekolaget. Aj, aj. Men som tur är hade hon Gelly hemma. På med det och efter bara några minuter var smärtan lindrad och hon kunde sätta på sig kläder (som tryckte emot) och bege sig iväg på det hon skulle. Alltså seriöst, jag vet inte om hon hade kommit iväg utan hjälp av Aloe Veran? Till och med den lilla läppiset (med massa Aloe Vera) är sån där bra första hjälpen grej att ha med sig i väskan och smeta på om olyckan är framme. Alla Mamas borde ha lite Aloe Vera i väskan in case of, lite så är det faktiskt! Det är mycket bättre än vad man kan tro!



Ha en underbar fredagskväll allesammans. Här varvas vardagssysslorna med lite härlig föräldraläsning. Man gör ju allt för att förbereda sig mentalt. Snart är hon här vår lilla Mandy-Lill.
 
KRAM

Inga kommentarer: