tisdag 6 oktober 2015

Take care


{ Isabella "Blondin Bella" Löwengrips nya Care & Color serie för hemma spa. Doftar ljuvligt (kakao-chokladigt) och är en gåva från far min. Lite handtvål och handkräm som får pryda handfatet inne på damernas }
 
 
 
GOOD MORNING ♥
 
Är ni bra på det här med att unna er lite lyx? Skulle svara både Ja och Nej om ni frågar mig. De här små, små sakerna i vardagen, som att köpa det lite lyxigare hårsprayet, schampot eller att lyxa till det med lite extra god mat, tända ljus och lite blommor, där känner jag mig hemma. Sånt vardagslyx sker liksom automatiskt. Men när det gäller lite mer påkostade saker - till mig själv - då är jag en riktig mes. Kan liksom gå flera månader innan jag kommer till skott med att boka en klipptid. Tycker liksom att det känns lite små-onödigt, jag klarar mig ju liksom. Och det handlar verkligen inte om att jag tycker synd om mig själv på något vis. Utan mer att jag kan känna att jag har det så bra som jag har det. Är det någon som kan känna igen sig i det? Tycker annars att det känns lite som att det nya är att fler och fler faktiskt kan ha den inställningen att man är värd lite egen-lyx utan att skämmas. Och det är ju bra! Man ska ju ta hand om sig själv. Men hur tusan ska man tänka?!
 
För när jag nu inte riktigt är där ännu är det tur att jag har världens goaste sambo som är så snäll och omtänksam. Idag har han bokat in en gravidmassage till mig. Och det kommer bli huur najs som helst. Särskilt eftersom jag har börjat få ont i rygg och höfter och sover lite si så där på grund av det. Men att jag kommer iväg på en massage, det hade aldrig hänt om det inte var för P♥. Och trots att det var han som var så go och bokade och fixade så började jag igår att tvivla på om det verkligen var värt det. Det är ju liksom inte livsnödvändigt, jag klarar mig ju fint ändå och det är så mycket annat som vi behöver mer än en massage till mig. Men P var fast beslutsam om att jag visst skulle gå, så nu blir det så. Och jag är ju såklart super-tacksam för att han är så go och vill så väl och borde bara vara tacksam och ta emot det hela på ett uppskattat sätt. Men varför ska det vara så svårt bara för att det gäller lite lyx till en själv? Så svårt kan det väl inte vara?
 
 
Hur gör alla ni andra?
 
Ta hand om er.
KRAM


Inga kommentarer: