onsdag 17 juni 2015

Borta på ett kick




Hej.
 
Då var lill-lördagen här. Och det känns ju lite extra festligt när det är kortvecka och midsommar närmar sig. Vi har precis planerat aftonen som närmar sig här med våra vänner. Ska bli gott med sill, färskpotatis, gräslök och en hårdmacka. Känns som ett säkert kort. Det enda man dessvärre inte kan styra över är ju vädret. Tänk om man bara kunde beställa lite sol och värme. Det vore ju så underbart.
 
Jo. Bara måste slå ett slag för enkelt ogräsmedel som mami tipsade om. Sure bacon tänkte jag när hon sa att det bara var att spruta på lite på ogräset och vips så vissnade det och förtvinade bort. Men att det var värt ett försök var det ju ingen tvekan om så jag rusade ner till Coop och köpte en flarra. Hem och sprutade på. Nästa dag när jag kommer hem från jobbet hajar jag grejen. Allt smått mellan stenläggningen är ju helt stendött och gult. Det var liksom bara att borsta bort alternativt att vänta ut till de försvinner av sig själv. Så himla smidigt.
 
(Det stod någonting om ett miljömedvetet val på flaskan så hoppas ju innerligt att det inte är skadligt på något vis. Men giftiga grejer får man väl knappt köpa längre?)
 


 
Nej mina vänner. Nu ska jag krypa ner i sängen. Är så sjukt trött. Vet inte om det kan bero på min järnbrist? Men tabletterna som man rekommenderas att ta är ju ingen höjdare. Får magknip och det blir helt propp-stopp i maskinen. Man blir liksom sjuk av att ta dem. Försöker på alla sätt att få i mig på annat vis, ska bli spännande att se om det är tillräckligt. Jag vill ju inte missköta mig! Nån annan som känner igen sig i det här med besvär med järntabletterna?
 
Kommer en grav-update inom kort. Nu är vi ju i v 19 - tjoho!
 
KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej. ett tips är att dricka blutsaft istället, är bra med järn i. finns i vanliga mataffärer. Jag drack det under graviditeten och slapp då järntabletterna, vanligt med magproblem av det. Med vänlig hälsning, Malin

Hem & Trevligheter sa...

Tjohoo! Som jag har hoppats att det skulle komma en sådan här flarra. Jäkla ogräs mellan stenarna, blir tokig. Tack för tipset.

Önskar dig en trevlig midsommar trots tråkvädret.
Kram