tisdag 5 maj 2015

Projekt utsida/ innegård på G


{ Målarfärg och penslar - Färgnyans }
 
 
 
Hej.

Hoppas allt står bra till. Det är en trött och lite småsliten Mandy som kikar in idag. Så det är inte så mycket aktivitet här hemma från mitt håll. Men snart så! Snart ska jag må bättre igen och få orken tillbaka. Huah. Projekt som är på G nu är grundning och målning av planket som hägnar in vår innegård. Från impregnerat till mattsvart - here we go.

När jag var in till Hanna på Färgnyans för att köpa färg sa jag att jag ville ha en så mattsvart färg att det riktigt ska damma om den. Så snyggt när det svarta blir så ljust att det går mot grå/brunt.


 
 
Penslarna är riktigt smarta. Man kan sticka in skaftet på sopkvasten för att få en liten förlängning om man vill stå en bit ifrån och mata. Smart, smart tycker jag.
 
 
 

Gården från insidan.
 
Stenläggningen går från framsidan längs husväggen, runt huset och kring husväggen på hela baksidan. Lite mysigt och praktiskt. Stora växten på bilden ovan ska vi behålla. Sedan är tanken att komplettera med lite nya fräscha gröna växter.
 


 
 
Även rabatten på framsidan ska få sig en liten uppfräschning. Drömmer om en snygg stålkant med stenar in mot väggen (det är bra för dräneringen enligt min smarta sambo), och dessutom schnyggeli-schnyggt. Sedan lite hasselört som kantblomma längs stengången. Och vid planket lite längre bort en liten magnoliabuske och någon grön lite högre växt. Man vill ju att det ska vara enkelt och stilrent men ändå lite ombonat med växter och stenar.
 
Är det någon som ha någon snygg trädgårdsinspo att delge?!
(Uppdatering av detta projekt kommer inom kort, hihi).
 
 
Nu ska jag förbereda lite middag till dess att sambon kommer hem. Får se vad jag ska trolla fram (?). Har man inte planerat för middag får man trolla på knäna. Men det ska nog lösa sig det också.
 
KRAM
 
 


Inga kommentarer: