måndag 18 maj 2015

Done - Check!

 
{ Matta Rug Vista, Golv Kährs Antium Country


 
Hej.
 
Vart tog helgen vägen? Swisch sa det bara och plötsligt var det måndag igen. Men här hemma har det hänt lite grejer faktiskt. P har lagt in golv i ett av sovrummen. Det blev bara såå fint. Han var riktigt överraskad över vilken himla bra kvalle det var. Och det är verkligen ett superfräscht golv. Fräsch och matt yta och lite lagom trästruktur så att det ser levande ut. Bara längtar till det blir dags att lägga in i övriga huset. Vilken lyft det blir. No shit.
 



 
När vi var på IKEA igår och beställde kök - yes nu är det på g. Ingen återvändo - då passade jag på att ta några tygprover på sofftyg. Hoppades stenhårt att Orresta lightgrey skulle passa och dra på trissor, den lirar med både matta och golv. Jag trodde verkligen att golv och matta skulle kännas lite för "gult" för att kunna ha en sån ljus grå till men färgerna tar upp varandra så himla fint. Så det får nog bli denna månntro. Tummen upp för tygprover - bra grej alltså.
 
 
Mandy har mått lite sisådär på sista tiden. Illamåendet kommer liiite för ofta för att man ska orka med allt precis som vanligt. Men jag har i alla fall börjat äta järntabletter - lite järnbrist hade jag visst - så förhoppningsvis är jag på g snart igen.
 
Usch och burr. Nu är det dags att krypa till kojs här tror jag. Det är en kylig majkväll vi har hörrni. Är nyss hemkommen från fotbollsmatch och fossingarna är helt frusna. Är det klokt det?!
 
KRAAM


4 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå snyggt!!!!

KRAM

Anonym sa...

Är på väg att eventuellt köpa precis samma golv till hela vårt hus, det ser mkt finare ut påskina bilder än Kährs egna bilder. Där ser det lite mer rörigt och gulaktigt ut. Du kan inte tänka dig att visa några fler bilder på golvet hemma hos er? Skulle bli superglad för det!

Anonym sa...

På dina ska det stå. Inte påskina.

Mallansvardag sa...

Verkligen en jättefin matta ❤️
Sköt om dig nu
Kram Malin