söndag 20 oktober 2013

Liten ljusskål

 
{ Ljusskål Day Home - ESQ }
 
 
 
Gokväll.
 
Sent hej-hallå idag. Men så blir det ibland. Har varit i vackra Uppsala och firat en fin vän samt irrat runt på IKEA. Ett tokmysigt söndagsnöje helt enkelt. Och som ni säkert förstår var vi inte ensamma på IKEA - nope, nope. Det var vi och i princip 99% av upplands övriga befolkning. Varmt, gossigt och kö för att klämma på nykomlingar i sortimentet - precis som en söndag på IKEA ska vara.
 
 
Väl på väg hem från Uppis var vita faran proppad till fullo. Vi rullade på bakhjulen - typ. Men nu ska det blir ordning här hemma. Jag slog till på en vit skänk som ska få pryda vardagsrummet. Förvaring kan man aldrig ha för mycket av - intalar mig själv - och nu får jag äntligen en avlång stilren möbel som jag kan piffa till det på. Marmorbrickan, som jag förövrigt hoppas att ni inte har missat här, kommer förmodligen få hedersplatsen. (Att shoppa möbler efter små inredningsdetaljer och inte tvärtom, det är inga konstigjeter med det - eller hur?). Nu gäller det bara att få ihop den rackarn (skänken). Jag har ju såå dåligt tålamod när det gäller att mecka och grejsa med otympliga ting. Oh yes. Oh yes. Så jag hoppas innerligt att någon kan rycka in som moraliskt stöd ;)
 
 
 
 
Ljusskålen från Day Home har fått hoppa ut kartongen. Den har legat och väntat och gottat till sig enda sedan jag var på sjukan i Linköping. Så nu var det allt dags! Gillar skarpt att man kan ha ett riktigt stearinljus - allt som bryter mönster och det vantliga och förutsägbara är ju spännande och nytt. Så jag kör stearinljus ett tag och när man väl tröttnat på det är det bara att slänga i ett blockis.

 
Ska bjuda på lite mer helhetsbilder så fort gardiner och andra bassaker kommit på plats. Hoppas ni orkar vänta ;)
 
 
Må så gott och hoppas ni alla får en fin start på den nya veckan imorgon.
KRAM

2 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Haha, det hade jag velat se, när ni åkte hem på bakhjulen!

Kram Lena

Anonym sa...

Bra inspo,har en likadan men hade inte fattat att man kunde stoppa i ljuset så där !!! //E