fredag 31 maj 2013

Nu grönskar det...

 
 
Hej.
 
Hur står det till med er? Vilken varm och fin fredag vi har haft idag. Klockan närmar sig midnatt och det är fortfarande behagligt ute. Underbart.
 
 
Hemma hos familjen var det operation "ta hand om och vattna blommor, träd och gräsmatta". Ser så kreativt och härligt ut. Me like! Skulle också vilja ha en alldeles egen liten trädgård som man kunde pyssla om och ha sig med. Men en dag, då kanske det blir verklighet! Who knows?
 
 

{ Nöjd klätterhortensia efter en uppfriskande dusch }






Här skulle det bytas ut lite. Bort med överblommade vårblommor och in med fräscha sommarbloms. Ni får säkert se resultatet efter imorgon! Det är nämligen då det ska inhandlas lite växter. Gillar ni också att göra lite stilrena arrangemang eller gillar ni mer "cleant" med växterna var för sig? Det kan vara kul att veta ;) Och man får ju såklart gilla både. Hehe. Jag är nog en liten periodare när det gäller blommor. Just nu är jag inne på enkla, enkla varianter, helst skräpfria och lätta att sköta men gärna i grupp. Och det är väl något sådant liknande som vi ska försöka återskapa i den vita byttan. Kan bli en utmaning, men det gillar jag :)
 
 
Nu är det bums i säng som gäller. Vet inte varför jag har fått en sån sen bloggvana? Ska försöka ändra på detta. YesBox. Får bli mitt lilla junilöfte. (För se om det går att hålla. Bättre sent än aldrig liksom, eller vad säger ni?).
 
Kram Amanda

3 kommentarer:

Anna Wahlstam sa...

Visst är det härligt att plantera!
Jag gillar helst arrangemang i kruka och så lite rabatter som möjligt;) med färger som harmonierar ihop och växter likaså.
Ha nu en skön planteringslördag!
Kram Anna

Linda sa...

Grattis till vinsterna på lyxkvällen. :)

Jag är sjukt dålig på att pynta min trädgård. Tycker att det har varit så dåligt med växter och blommor uppe på Blomsterlandet de ggr jag har varit där sedan det öppnade så jag tappade lusten att pynta. Har de fått in mer nu?

Kram Linda

Lena - gott för själen sa...

Så mysigt att fixa med växter. Vill gärna bli bättre på hur de olika vill ha det.

Ha en fin lördagkväll!

Kram Lena