onsdag 12 oktober 2011

Kläder efter väder


Regnjacka Marimekko. 

Det är så skumt väder ute nu. Imorse när jag cyklade till skolan höll jag på att frysa ihjäl, burrr. Det var frost och disigt. Mitt på dagen regnade det och nu skiner solen. Snabba svängar hörrni, hihi. För tillfället är det super-duper-mycket i skolan så det är en minst sagt trötter Mandy som kommer hem varje dag. Men åå va jag längtar till att börja jobba på riktigt, ni kan inte ana. Jag verkar vara bra på det där med att längta, hihi. Att leva i nuet, hur svårt kan det vara egentligen?


I love min regnjacka från Marimekko. Trots regn och rusk blir jag glad när jag tar på mig jackan. Det är nog något som alla borde ha egentligen. Pimpade regnjackor och paraplyer alltså. Det skulle kanske sprida massa positiv glädje i höstregnet.


Ikväll blir det den traditionella myskvällen med tjejerna. Ja ni, det kan ju knappast kallas tvkväll för trots att vi säger att vi ska se vissa program så är det ingen idé att kika för man hör ändå aldrig vad de säger i tvrutan. Alla pratar i mun på varandra, hihi. Men såå ska det vara!

Ta vara på kvällen & ha det alla tiders!

Kram Amanda

11 kommentarer:

Anonym sa...

Fin regnjacka. jag gillar också när det är lite mönster som man blir glad av.

fin blogg du har.

mvh/ lina

Linda sa...

Ja den var snygg den! :) Måste helt klart skaffa mig en snyggare regnjacka, så kanske regnet blir roligare?! :)

Kram Linda

Lovisa sa...

Du är söt och in i din regnjacka och kväll ska vi ha det mys! Tur att man kan ladda batterierna på våra tjejkvällar!

kram Lovisa

Anonym sa...

Toppen fin regnjacka.. Ha en mysig kväll.

Kram Birgitta

the super ordinary sa...

Men en sådan söt tjej i en ursnygg regnjacka!! Verkligen läcker!

Fru Elin sa...

Men så snyggt!! Hoppas att du får en mysig kväll med tjejerna!
Kram Elin

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sötnosen min <3

Hoppas ni har haft en riktigt mysig kväll:)

Saknar dig jag med!
Pusspuss

Vardag och flärd sa...

Ja, varför ska regnkläder vara tråkiga, det räcker väl att vädret är tråkigt?
Hoppas tjejkvällen var mysig!
Kram Eva

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Amanda.
Superfin jacka :)
Va mysigt med tjejkväll, prata o fika och bara mysa :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

::fina:: sa...

Hej, vilken tjusig regnjacka! Måste ju vara riktigt trevligt att gå ut i regn iklädd den :-) Tack för din gulliga kommentar på min blogg, den värmde! Mycket mysigt och varmt hos dig här - och hos din mamma som jag också kikade in hos! Ha en bra dag!
~Josefine

Emilias sa...

Supersnygg :)
Kram Emilia